یزدفردا:بنیانگذار دانشگاه یزد گفت: وجود خیل فارغ التحصیلان بیکار و اشتغال در زمینه های غیرمرتبط با تحصیلات، موجب دلسردی و کاهش انگیزه فراگیری علم در دانشجویان و همینطور آموزش در اساتید شده است و باید برای آن فکری برداشت.

یزدفردا:بنیانگذار دانشگاه یزد گفت: وجود خیل فارغ التحصیلان بیکار و اشتغال در زمینه های غیرمرتبط با تحصیلات، موجب دلسردی و کاهش انگیزه فراگیری علم در دانشجویان و همینطور آموزش در اساتید شده است و باید برای آن فکری برداشت.


رئیس اسبق دانشگاه علم و صنعت و بنیانگذار دانشگاه یزد گفت: کیفیت آموزشی در مراکز دانشگاهی مسئله امروز ماست.

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر جلیل شاهی در همایشی که همزمان با روز معلم و بمنظور تقدیر از خدمات وی به همت دانشگاه امام جواد(ع) "یزد" برگزار شد، با مهم توصیف کردن نقش «انگیزه» در پیشرفت و موفقیت گفت: انگیزه در ارتقاء بهره وری و کارایی نقش ویژه ای دارد ولی این اصل در امور آموزشی جایگاه مهمتری پیدا می کند.

شاهی در توضیح این مطلب گفت: دخالت دادن دانشجویان، کارمندان و اساتید در اموری که به آنان مرتبط است، موجب ایجاد انگیزه می شود.
استاد پیشکسوت برگزیده سال 91  گفت: برخی تعقل را برای پیشبرد امور کافی می دانند ولی حقیقت چیز دیگری است و در کنار تعقل به عشق نیز نیاز است.
این استاد برجسته علت توفیق خود را در بنیان نهادن دانشگاه یزد، داشتن همین اصول دانست و گفت: همه همکارانش در آن مقطع صرف نظر از مسائل مادی عاشقانه کار می کردند.
وی به استراتژی توسعه مراکز آموزش عالی در کشور هم پرداخت و گفت: اگر نگاه ما نگاه کمّی گرایانه باشد، توسعه دانشگاه ها کافی است ولی مسئله امروز ما افزایش کیفیت نظام آموزشی است.
دکتر شاهی تصریح کرد: توصیه بنده به دانشگاه امام جواد «ع» این است تا رشته هایی را ایجاد کند که جامعه به آنان نیازمند است و در این زمینه نوآوری داشته باشد. وی تاکید کرد: ما به اندازه کافی فارغ التحصیل داریم ولی تعداد قلیلی نخبه آموزشی هستند.
رئیس اسبق دانشگاه علم و صنعت گفت: وجود خیل فارغ التحصیلان بیکار و اشتغال در زمینه های غیرمرتبط با تحصیلات موجب دلسردی و کاهش انگیزه فراگیری علم در دانشجویان و همینطور آموزش در اساتید شده است و باید برای آن فکری برداشت.
او گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی نباید روی کمک های دولت حساب بازکنند و در واقع با تمرکز روی افزایش کیفیت، موجب ماندگاری خود شوند.
در پایان این مراسم از خدمات علمی آموزشی و مدیریتی دکتر جلیل شاهی بعنوان استاد پیشکسوت برگزیده سال 91 بنیانگذار دانشگاه یزد تقدیر بعمل آمد.

این همایش همچنین با حضور عباسعلی رضایی معاون منابع انسانی استانداری یزد، دکتر میبدی رئیس دانشگاه یزد و جمعی از اساتید دانشگاه های یزد و امام جواد «ع» همراه بود و در بخشی از مراسم از احمد حاجی مرادی بعنوان استاد نمونه دانشگاه امام جواد «ع» و برگزیدگان چهارمین جشنواده ملی معماری یادمان استاد پیرنیا تقدیر شد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا